Reklamačný poriadok
Úvod
Vzťahy medzi zákazníkom a predávajúcim pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady sa riadia platnými právnymi predpismi (najmä zákonom č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník v platnom znení a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení) a týmto reklamačným poriadkom. Zákazníkom sa rozumie spotrebiteľ v zmysle § 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa.
Článok 1 - Právo na uplatnenie reklamácie
Práva zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) je možné uplatniť v prevádzke spoločnosti vlozky-topanky.sk Právo na opravu výrobku je možné uplatniť tiež prostredníctvom dopravcu a to po predchádzajúcom dohovore medzi predajcom a kupujúcim.
- Zákazník je povinný preukazným dokladom doložiť, že tovar bol zakúpený v Internetovom obchode spoločnosti vlozky-topanky.sk. Preukazným dokladom je vždy originál dokladu (pri zasielaní tovaru dopravcom postačí iba kópia) o zakúpení tovaru, alebo riadne vyplnený záručný list.
- Pri uplatnení reklamácie obdrží zákazník reklamačný protokol, ktorý mu slúži ako doklad pri vysporiadaní reklamácie. Zákazník je povinný pri spisovaní reklamačného protokolu uviesť úplné a správne údaje, ich úplnosť a správnosť potvrdzuje podpisom reklamačného protokolu.
Reklamácia nie je oprávnená v prípadoch, ak vznikla závada alebo poškodenie:
- preukázateľne nesprávnym používaním výrobku (napr. užívaním v rozpore s návodom na použitie alebo v rozpore s pokynmi uvedenými na obale výrobku či v záručnom liste, používaním v rozpore so všeobecne známymi pravidlami používania predmetného výrobku, prevádzkou pri nesprávnom napájacom napätí, pripájaní na nedovolené zdroje prúdu ) alebo iným nesprávnym konaním užívateľa,
- preukázateľne nedovolenými zásahmi do prístroja, živelnou katastrofou, mechanickým poškodením výrobku alebo ak boli poškodené či odstránené plomby v prípade, že je výrobok plombami opatrený,
- ak nesie predložený záručný list zjavné známky vykonaných zmien údajov alebo ak je na výrobku odlišné výrobné číslo od toho, ktoré je uvedené v záručnom liste.
Článok 2 - Zodpovednosť predávajúceho
- www.vlozky-topanky.sk pri predaji tovaru zodpovedá za to, že tovar má stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť.
- Tovar musí byť bez vád a musí zodpovedať technickým normám.
Článok 3 - Zodpovednosť za vady
- V prípade, že vec pri prevzatí zákazníkom nie je v zhode s kúpnou zmluvou, tj je s ňou v rozpore – trpí vadami, má zákazník právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to buď výmenou veci, alebo jej opravou. Až nie je takýto postup možný, môže zákazník požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To však neplatí, pokiaľ zákazník pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil.
- Kupujúcemu patria práva z chýb uvedené v článku 6 tohto reklamačného poriadku. Kupujúci môže požadovať dodanie novej veci bez vád, iba pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané. Pokiaľ sa vada týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať iba výmenu súčasti. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady (viď §2169 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník).
Predávajúci nezodpovedá:
a) pri veci predávanej za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná,
b) za opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním,
c) pri použitej veci za vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí zákazníkom.
- Vada, ktorá vznikla neodbornou montážou alebo iným neodborným uvedením veci do prevádzky, je považovaná za vadu veci, pokiaľ táto montáž alebo uvedenie do prevádzky boli dojednané v kúpnej zmluve a vykonané predávajúcim alebo inou osobou na zodpovednosť predávajúceho, vykonané zákazníkom a vada vznikla na základe nesprávnych pokynov uvedených v návode na montáž alebo uvedenie veci do prevádzky.
- vlozky-topanky.sk pri prevzatí veci k reklamačnému konaniu nezodpovedá za uložené dáta a informácie kupujúceho, ktoré sú uložené na HD, pamätiach, či ďalších nosičoch informácií, ktoré sú súčasťou preberaného prístroja, a to ani za ich uchovanie.
Článok 4 - Lehota na uplatnenie reklamácie
- Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
- Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď po obdržaní reklamovaného tovaru, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná na odborné posúdenie vady (pozri § 19 zákona o ochrane spotrebiteľa). Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa obdržania reklamovaného tovaru, pokiaľ sa predávajúci so zákazníkom nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má zákazník rovnaké práva, ako by išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť (Článok 6). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť nasledujúci deň po uplatnení reklamácie (podľa § 605 zákona č. 89/2012 Zb.).
- Zákazník sa môže o výsledok reklamácie sám zaujímať na adrese prevádzky, kde reklamáciu uplatnil.
Článok 5 – Záručná doba
- Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci zákazníkom. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ ako predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ zákazník objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť. Začiatok záručnej doby sa tak odsúva iba v prípade, že sú splnené všetky podmienky vyššie uvedené. Pokiaľ nie je splnená ktorákoľvek z nich, začína záručná doba plynúť odo dňa prevzatia veci. Záručná doba je 24 mesiacov, s výnimkami, ktoré ustanovuje príslušný zákon.
- Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, kedy zákazník po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.
- Predávajúci, alebo autorizovaný servis je povinný vydať zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Článok 6 - Práva z chýb
- V prípade, že vada je odstrániteľná, považuje sa vždy za nepodstatné porušenie zmluvy. V takom prípade má zákazník vždy výhradne právo na odstránenie vady opravou veci.
- V prípade, že vadu nemožno odstrániť opravou veci, má zákazník právo na dodanie novej veci bez vady, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti veci, vzniká kupujúcemu v tento moment právo požadovať len výmenu súčasti. Pokiaľ vadu nemožno odstrániť ani opravou veci ani dodaním novej veci bez vady, má zákazník právo na primeranú zľavu z ceny alebo právo odstúpiť od zmluvy.
- Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo ak oznámi kupujúcemu, že vady neodstráni, alebo vadu veci odmietne odstrániť, môže kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju dostal.
- Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.
- Ak má vec vadu, z ktorej je predávajúci zaviazaný, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má kupujúci miesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
Článok 7 - Opätovné vyskytnutie vád
- Zákazník má právo na dodanie novej veci, výmenu súčasti, primeranú zľavu z ceny veci alebo odstúpenie od zmluvy tiež, ak nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- O opätovné vyskytnutie vady po oprave ide len vtedy, ak sa rovnaká vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, opätovne vyskytne.
- O uvedený prípad nejde, ak sa prejaví na veci po predchádzajúcej oprave iná ako doteraz reklamovaná vada. Väčším počtom vád vec trpí vtedy, ak má v čase uplatnenia reklamácie súčasne aspoň tri odstrániteľné vady.
Článok 8 - Súčinnosť zákazníka
- Zákazník je povinný poskytnúť predávajúcemu, resp. autorizovanému servisu, bezodkladne všetku súčinnosť na overenie existencie reklamovanej vady a na jej odstránenie (vrátane zodpovedajúceho potrebného vyskúšania alebo demontáže výrobku). Zákazník je najmä povinný odovzdať výrobok pri uplatnení reklamácie čistý v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami vrátane všetkých jeho súčastí a príslušenstva, umožňujúcich také overenie a odstránenie vady.
- Zákazník je povinný odovzdať výrobok predávajúcemu, resp. autorizovanému servisu, kompletný. V prípade, že výrobok nedodá kompletný a ak je kompletnosť výrobku nevyhnutná na zistenie existencie reklamovanej vady a/alebo na jej odstránenie, beh lehoty na vybavenie reklamácie začína až dodaním chýbajúcich súčastí.
Článok 9 - Vyzdvihnutie tovaru zo záručnej opravy
- Zákazník je povinný vyzdvihnúť si tovar zo záručnej opravy najneskôr do 1 mesiaca od uplynutia doby, kedy záručná oprava mala byť vykonaná a ak bola vykonaná neskôr, do 1 mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní. Ak tak neurobí, je povinný zaplatiť predávajúcemu poplatok za uskladnenie vo výške 50,-Sk za každý začatý týždeň.
- Pokiaľ si zákazník nevyzdvihne tovar v lehote 6 mesiacov odo dňa, kedy bol povinný si ich vyzdvihnúť, je predávajúci oprávnený tovar predať (pozri § 656 ObčZ) a na výzvu zákazníka mu vyplatiť výťažok predaja po odpočítaní nákladov predaja a poplatku za uskladnenie vo vyššie uvedenej výške .
- Pokiaľ zákazník reklamovaný tovar poslal poštou alebo pomocou dopravcu, doručíme mu reklamovaný tovar rovnakým spôsobom.
Článok 10 – Uplatnenie reklamácie
- Pokiaľ kupujúci po preštudovaní vyššie uvedených podmienok zistil vadu na tovare je povinný o tom bezodkladne kontaktovať predajcu, ktorý mu oznámi následný postup reklamácie.
- K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869. Internetová adresa: http://www.coi.cz.